Warzywny Serwer

Nasze kochane warzywa !

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie

Wraz z dniem 29.11.2014 kończy się termin płatności maszyny, na której stoi Warzywny Serwer. Nie mamy aktualnie możliwości opłacenia go co wiąże się z jego wyłączeniem. Dlatego zorganizowaliśmy możliwość dobrowolnej dotacji poprzez PayPal. Kiedy zostanie uzbierana wystarczająca ilość funduszy (89.00PLN) maszyna zostanie natychmiastowo opłacona.

#1 2014-10-29 14:09:39

 Adamiks

Użytkownik

Skąd: Polska :S
Zarejestrowany: 2014-10-05
Posty: 112
WWW

Poradnik by Archix i Cavi.

Z góry mówie, że poradnik NIE JEST mojego autorstwa. Jest to poradnik bardziej typu "wiki" niż "własne doświadczenie".  Dostałem pozwolenie na umieszczenie go tutaj od jednego z autorów (Archix).

Unturned - Znajdowanie przedmiotów - Poradnik [2.2.3]
Autorzy: Archix i 1 innych współtwórców
Poradnik opisujący miejsce występowania przedmiotów i wozów w grze + informacje o przedmiotach.


Informacje
W tej sekcji umieszczać będziemy informacje o tym, co dodać chcemy do poradnika w późniejszych aktualizacjach.

INFO 06.08.2014:
Nasz pierwszy release poradnika. Pracowaliśmy nad nim długo, jednak chcieliśmy wydać go szybko, byście mogli z niego korzystać, dlatego zabrakło paru grafik, które w najbliższym czasie chcemy dodać.
Mapa z zaznaczonymi lokalizacjami lootu itemów.
Obrazki przedmiotów
Pare innych

W następnych aktualizacjach poradnika:
W chwili obecnej myślimy - łatwo nam to nie przychodzi
Początek
Na wstępie podam kilka porad do efektywnego scavengowania
Staraj się zawsze mieć przy sobie zapas jedzenia, picia i leków. Najlepiej jednego rodzaju - zajmują wtedy mniej miejsca.
Najlepszym plecakiem do zbierania przedmiotów jest Rucksack - ma 25 slotów i 17.5kg udźwigu.
Dobrym pomysłem jest posiadanie przy sobie cały czas Gas Can z benzyną, Car Jack i Blowtorch.
Używaj wozów - Roadster jest fenomenalny w scavengu samemu lub z przyjacielem ze względu na bardzo dużą szybkość.
Staraj się scavengować z kolegą - to daje 50 slotów teoretycznego miejsca (a same zapasy trochę zajmują).
Canteen można napełniać wodą do woli - must have dla każdego
Nie zapominaj o broni - Katana to jedna z najlepszych (o ile nie najlepsza - kwestia gustu) broni do walki wręcz którą można znaleźć stosunkowo szybko
Unikaj używania świateł, klaksonu lub strzelania z niewytłumionej broni - po chwili będziesz miał całe martwe miasto na głowie
Nie uciekaj przed zombie do wody jeśli nie masz zamiaru płynać na wyspę lub z wyspy - zombie będą podążać za Tobą wzdłuż linii brzegu.
Twórz punkty do chowania przedmiotów - najlepiej 3 skrzynki z ogniskiem. W jednej skrzynce warto trzymać trochę jedzenia, wody i leków na wszelki wypadek.
Wiltshire Farm to świetne miejsce do zatankowania wozu (butla z paliwem) i ugaszenia pragnienia (studnia) - respi się tam jedynie mała ilość zwykłych zombie. Warto tam również zasadzić trochę roślin z nasion które również znajdziemy na tej farmie.
Jeśli otoczą Cię zombie - wskocz na dach samochodu. Będziesz wtedy poza ich zasięgiem.

A także rzadkość:
Pospolita - znajdziemy tego tony, najwięcej przedmiotów ma właśnie tą rzadkość.
Niepospolita - nieco rzadsza ale w dalszym ciągu nie będziemy mieli problemu ze znalezieniem tych przedmiotów.
Rzadka - te przedmioty są już warte o wiele więcej, są też jednymi z najlepszych w grze.
Bardzo rzadka - najlepsze przedmioty w grze, ciężko jest się z nimi równać.
Cholernie rzadkie - tą rzadkość ma tylko kilka przedmiotów, szukanie ich poza serwerami Gold może zając kilkanaście godzin.
Lokacje
W grze występuje kilka rodzajów obszarów*. Są to:
- obszary cywilne - czyli zwykłe domy lub wnętrza niektórych aut. Najpopularniejszy rodzaj lokacji w grze:
Burywood
Confederation Bridge (samochody na moście)
Alberton + S.S Heaven (statek)
Montague
Charlottetown
Summerside Peninsula
Kensington Campground
- Farmy są w zawrotnej liczbie dwóch.
Wiltshire Farm
Fernwood Farm
Kontenery na S.S Heaven
- obszary militarne czyli miejsca w których szukamy broni Najniebezpieczniejsze ze względu na obecność zombie żołnierzy.
O'Leary Military Base
Namioty w Confederation Bridge, Montague i Bellfast Airport
Helikopter na St. Peter's Island
Bunkier na Holman Island
Wieża i mur przy wjeździe do Burywood
Jest to główny podział obszarów. Ale większe lokacje jak miasta mają swoje subobszary:
- subobszar policyjny czyli komisariaty i wnętrza radiowozów:
Komisariat w Burywood, Alberton i Charlottetown
Radiowozy na Confederation Bridge i w kraksie przy Summerside Peninsula
- subobszar farmaceutyczny - apteki w skrócie.
Apteki w Alberton i Charlottetown
Namioty medyczne w Confederation Bridge i Belfast Airport
- subobszar strażacki. Warty wspomnienia ze względu na charakterystyczny loot:
Remizy w Burywood i Charlottetown
- subobszar mechaniczny czyli zakładu mechaników i stacje benzynowe:
Zakłady mechaników w Burywood i Charlottetown
Stacje benzynowe w Burywood i Charlottetown
Beczki z benzyną na Wiltshire Farm, O'leary Military Base i Belfast Airport
Hangary w O'leary Military Base i Belfast Airport
- subobszar konstrukcyjny. W nich znajdujemy głównie przedmioty do craftingu:
Plac budowy w Burywood
S.S Heaven
Rozbity statek na Courtin Island
Hangary w O'realy Military Base i Belfast Airport
Doki w Angleton i Charlottetown

Pominąłem mniejsze lokacje jak Taylor Bach lub Oultons Isle które nie są interesujące jeśli chodzi o loot (a o tym właśnie jest poradnik ). A także mało ważne subobszary typu Pralnie lub Sklepy z jedzeniem (ze względu na to że przedmioty z nich można znaleźć poza tymi subobszarami)

Ze spisu na górze wynika że najlepszymi lokacjami do lootu mieszanego (czyli wszystko po trochu) to Burywood i Charlottetown. Do szukania ekwipunku wojskowego polecam linie Confederation Bridge > O'leary Military Base > Burrywood ze względu na duży loot i bliskie położenie.

*podział na obszary i subobszary nie jest oficjalny, jest to po prostu spis wymyślony przez autora.

Podczas eksploracji przydaje nam się mapa:
PEI Map - kawałek kartki z wbudowanym GPS który za pomocą X pokazuje gdzie znajduje się gracz. Genialne. Do znalezienia w obszarch cywilnych i militarnych. Przedmiot rzadki.
Bronie do walki wręcz i narzędzia
Broni do walki wręcz używamy od początku gry. Nie wymagają amunicji ale nie mogą być też modyfikowane. Niektóre z nich wywołuja krwawienie u graczy (zombie z oczywistych powodów są odporne na krwawienie), inne są narzędziami a jeszcze inne nie do końca służą do walki. W późniejszych etapach gry, gdy nasze skrzynie pełne są amunicji zazwyczaj ich nie używamy - jest też drugi rodzaj broni, dający o wiele więcej frajdy z używania. Mianowicie - broń palna. Aczkolwiek każdy powinien miec przy sobie chociaż jedną sztukę broni do walki wręcz - w przeciwnym razie gdy zabraknie nam amunicji będziemy musieli udawać strzelanie
Bronie cięte i kłute
Spike - nie do znalezienia, można ją tylko scraftować. Słabe, jedyna zaleta to taka że tworzy pułapkę.
Pocketknife - słaba broń o małym zasięgu. Używana również w craftingu. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń pospolita.
Kitchen Knife - nieco lepsza od wcześniejszego noża. Wciąż ssie. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń niepospolita.
Butcher Knife - lepsza od Kitchen Knife ale nie zmienia to faktu że jest słaby. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń rzadka,
Pick - kilof. Jako broń - słaby, jako narzędzie - niezastąpiony ze względu na fakt że tylko nim mozna wydobywać kamień. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń pospolita.
Handsaw - tak jak Pick: słaba broń ale przydatne narzędzie. Do znalezienia w obszarach cywilnych - Broń rzadka.
Machette - całkiem solidna broń. Do znalezienia na farmach. Broń pospolita.
Axe - powolna ale dobra broń, służy również do zabawy w drwala. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń pospolita.
Fire Axe - lepszy i lżejszy topór. Do znalezienia w subobszarach strażackich. Broń niepospolita.
Chainsaw - bardzo szybka i bardzo słaba (jeśli chodzi o obrażenia na cios) broń która w dodatku przyciąga zombie. Ale za to nie ma nic lepszego do ścinania drzew. Do znalezienia na farmach. Broń rzadka.
Katana - najlepsza broń sieczna w grze. Szybka, spory zasięg i zacne obrażenia. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń pospolita.
Bayonet - ciężko go nazwać swoistą bronią do walki wręcz - montujemy go do broni palnej. Jest dodatkiem taktycznym i ma przyzwoity szybkość i zasięg (długość broni nie ma na to wpływu). Do znalezienia w obszarach cywilnych i militarnych. Broń (?) cholernie rzadka.
Bronie obuchowe:
Torch - latarka o małej mocy - światło przyciąga zombie. Używana również w craftingu. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń pospolita.
Handlamp - potężniejszy Torch. Nie do znalezienia, można ją tylko scraftować.
Tree Branch - zwykła gałąź - nie znajdziemy tak jak innych przedmiotów. Możemy ją znaleźć podczas ścinania drzewa lub craftując ją. Jedyny pożytek z niej że można przecraftować ją w patyki.
Crowbar - jedyny plus tej broni to opis. Do znalezienia w subobszarach mechanicznych i konstrukcyjnych. Broń pospolita.
Hammer - zwykły młotek. Zabić się nim da ale lepiej wyrzucić i poszukać czegoś lepszego. Do znalezienia w obszarach konstrukcyjnych. Broń pospolita.
Police Baton - ulubiona broń ZOMO. Ale dziś mamy lepsze narzędzia do szerzenia przemocy więc tą broń możemy spokojnie odłożyć do gablotki w muzeum i już nigdy po nią nie sięgać. Do znalezienia w subobszarach policyjnych. Broń pospolita.
Frying Pan - kolejna niczym się nie wyróżniająca broń. Do znalezienia w obszarach cywilnych i militarnych. Broń niepospolita.
Baseball Bat - a to już całkiem dobra broń. Niezły zasięg, spore obrażenia i duża szybkość. W dodatku łatwiej znaleźć ją niż jakikolwiek zestaw ubrań. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Broń pospolita.
Golf Club - kolejne sportowe narzędzie, jednak w Ameryce Północnej bardziej popularny jest Baseball toteż kij do Baseballa jest lepszą bronią. Do znalezienia w obszarach cywilnych - najlepiej szukać w Summerside Peninsula. Broń niepospolita.
Sledgehammer - najlepsza broń obuchowa w grze. Największe obrażenia, duży zasięg i tylko szybkość niewielka. Ale za to ta broń ma bonus do niszczenia konstrukcji (ściany, drzwi, barykady). Do znalezienia w obszarach konstrukcyjnych. Broń pospolita.
Inne bronie
Pięści - Najgorsza broń w grze ale i tak każdy kiedyś jej używał - uwaga, niewiarygodnie rzadkie, nikt jeszcze nie znalazł żadnych.
Blowtorch - broń z tego taka jak pięści ale dodatkowo może naprawić (nie wskrzesić - jak wybuchło to na amen) auto. Do znalezienia w subobszarach mechanicznych. Broń niepospolita.
Narzędzia
Car Jack - jeśli Wasz wóz gdzieś się zaklinuje ten oto Jacek uratuje Was z opresji. Do znalezienia w subobszarach mechanicznych. Narzędzie niepospolite.
Gas Can - dzięki temu napoimy nasz samochód! Do znalezienia w subobszarach mechanicznych. Narzędzie pospolite.
Note - jeśli nagle najdzie nas ochotę by przelać swe myśli na papier to będziemy potrzebować właśnie tego przedmiotu. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Narzędzie pospolite.
Binoculars - typowa lornetka. Dla miłośników podglądania tej młodej sąsiadki z domu obok. Może nam się przydać, ale nie jest używana często przez graczy ze względu na to, że większość używa celowników, które mają taki sam efekt. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Narzędzie niepospolite.
Amunicja
Przed przejściem do broni samej w sobie, krótko przedstawię amunicję, którą napełnić mogli będziemy magazynki naszych pukawek.
Civilian Bullets - Najbardziej powszechny typ amunicji. Znajdowany na obszarach cywilnych, pozwala nam napełnić wszystkie bronie cywilne, za wyjątkiem strzelb, łuków i kusz.
Military Bullets - Typ amunicji rzadszy od cywilnej. Znajdowany jedynie na terenach militarnych, pozwala nam napełnić magazynki broni militarnych, za wyjątkiem pistoletów oraz strzelb.
Tracer Bullets - Rzadka amunicja, która nie różni się prawie niczym od amunicji militarnej, nie licząc tego, że po zderzeniu się z czymkolwiek zostawia czerwone światło, oraz naładować nią można specjalne magazynki, w chwili obecnej NATO Tracer oraz Lapua Tracer, które mieszczą mniej naboi od zwykłych odpowiedników. Amunicja znajdowana jedynie w obszarach militarnych. Na chwilę obecną nie opłaca się korzystać z tego typu pocisków ze względu na łatwe zlokalizowanie strzelca w pvp.
Shells - Wyjątkowy typ amunicji, który znajdziemy w obszarach zarówno cywilnych jak i militarnych. Wyjątkowość tego typu amunicji polega na tym, że nie napełnia ona magazynków, a jest składnikiem przy tworzeniu amunicji Slug oraz Buckshot. Oba typy amunicji używane mogą być wyłącznie przez strzelby.
Buckshot - Typ amunicji, która efektywna jest na bliskim dystansie, z powodu swojego ogromnego rozrzutu. Stworzyć można ją poprzez połączenie Łusek z gwoźdźmi(Nails). Może być ona także znaleziona w obszarach cywilnych.
Slug - Typ amunicji, która efektywna jest na średnim dystansie, z powodu swojego małego rozrzutu. Stworzyć można ją poprzez połączenie Łusek z śrubami(Bolts). Może być ona także znaleziona w obszarach cywilnych.
Arrows - Typ amunicji, która używana jest łuki i kusze. Znajdowany na obszarach cywilnych i na farmach. Strzały stworzyć można także własnoręcznie, używając do tego patyka(Stick) i gwoździ(Nails)
Broń palna
Broń palna w Unturned towarzyszyć będzie nam przez całą rozgrywkę. Choć najbardziej oszczędnym sposobem na odpieranie hord nieumarłych jest używanie silnej broni do walki wręcz, jak np. Sledgehammer, to coś do strzelania z odległości przyda nam się na serwerach multiplayer, by walczyć z wrogimi graczami, a także w późniejszym etapie gry, kiedy zabijanie zombie stanie się już tylko rutyną.

Przy nazwach broni pojawiają się literki które oznaczają możliwość dodania do broni dodatku typu:
S - celownik
T - taktyczny
B - na lufę
Broń cywilna:
Pistolety:
Colt (SB) - pistolet. Używa magazynka Swift, który mieści 7 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Zapewne pierwszy pistolet jaki znajdziecie. Słaby ale zawsze pistolet. Znajdowany w obszarach cywilnych. Broń pospolita
Magnum (SB) - rewolwer. Używa magazynka Winchestre, który mieści 6 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Broń wprost z Dzikiego Zachodu. Silny ale niestety ma mało naboi w magazynku. Znajdowany w obszarach cywilnych. Broń niepospolita
SMG:
Uzy (STB) - SMG. Używa magazynka Yuri, który mieści 40 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Dużo o Uzy powiedzieć nie można. Lepsze niż pistolet, lecz tuż po znalezieniu czegoś lepszego leci w cień. Znajdowany w obszarach cywilnych. Broń rzadka.
Karabiny powtarzalne:
Outfield (STB) - karabin powtarzalny. Używa magazynka Bonjour, który mieści 5 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Celna i dobra broń, chociaż mogłaby mieć większe obrażenia. Znajdowany w obszarach cywilnych. Broń niepospolita.
Mosen (STB) - karabin powtarzalny. Używa magazynka Bonjour, który mieści 5 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Ulepszony outfield po każdym względem, niestety ustępuje karabin szturmowym z pojedyńczym trybem ognia. Znajdowany w obszarach cywilnych oraz militarnych. Broń rzadka.
Strzelby:
Double Barrel (ST) - strzelba. Mieści 2 sztuki amunicji Slugs lub Buckshot. Znajdowana w obszarach cywilnych. Poza wyglądem - słaba. Znajdowany na farmach. Broń pospolita.
Lever Action (ST) - strzelba. Mieści 4 sztuki amunicji Slugs lub Buckshot. Znajdowany w obszarach cywilnych. Nieco lepszy shotgun, mimo to ustępuje wersji wojskowej. Znajdowana w obszarach cywilnych. Broń niepospolita.
Karabiny szturmowe:
Zubeknakov (STB) - karabin szturmowy. Używa magazynków Savage oraz Savage Drum, które mieszczą kolejno 30 i 75 pocisków i ładowane są amunicją cywilną. Szerzej znany jako kałach. Dobra broń, ładowana ogólnodostępną amunicją. Znajdowany w obszarach cywilnych i militarnych - zwiększona szansa na znalezienie na Holman Island. Broń bardzo rzadka.
Karabiny snajperskie:
Matamorez (ST) - karabin snajperski. Używa magazynka Xtrmin, który mieści 10 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Świetny karabin snajperski z wbudowanym tłumikiem. Znajdowany w obszarach cywilnych i militarnych - zwiększona szansa na znalezienie na Holman Island. Broń rzadka.
Łuki i kusze:
Longbow - łuk. Używa strzał. Używany przez Robin Hooda do okradania bogatych i jeszcze bogatszych. Znajdowany w obszarach cywilnych. Broń niepospolita.
Compound Bow (ST)- łuk. Używa strzał. Z tego modelu z kolei pruła wdzięcznie Lara Croft w przerwach między spadniem przy ogniskach. Znajdowany na farmach. Broń rzadka.
Crossbow (ST) - kusza. Z autografem Daryla Dixona. Używa strzał. Znajdowana na farmach. Broń rzadka.
Broń militarna:
Pistolety:
Berette (SB) - pistolet. Używa magazynka Lebel, który mieści 13 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Dobra broń na start ze względu na jej dostępność i największy magazynek wśród pistoletów. Znajdowany w subobszarach policyjnych. Broń niepospolita.
Desert Falcon (SB) - pistolet. Używa magazynka Swift, który mieści 7 pocisków i ładowany jest amunicją cywilną. Potocznie zwany "Deagle". Znajdowany w obszarach militarnych. Broń niepospolita.
SMG:
Proninety (STB) - SMG. Używa magazynka PDW, który mieści 50 pocisków i ładowany jest amunicją militarną. Proninety to bardzo dobra broń, która idealnie sprawdza się w szybkich akcjach na bliskim dystansie. Plusem jest też pojemny magazynek. Znajdowany w obszarach militarnych. Broń rzadka.
Strzelby:
Novuh (SB) - strzelba. Mieści 5 sztuk amunicji Slugs lub Buckshot. Najlepsza oraz bardzo efektywna strzelba, która z bliskiego dystansu jest zabójcza. Znajdowana w subobszarach policyjnych. Broń rzadka.
Karabiny szturmowe:
Swissgewehr (STB) - karabin. Używa magazynków NATO, NATO Drum oraz NATO Tracer, które mieszczą kolejno 30, 100 oraz 20 pocisków i ładowane są amunicją militarną oraz amunicją Tracer. Jego dużym minusem jest brak trybu strzału automatycznego, co nie pozwala nam na szybkie pozbycie się goniących nas zombie. Znajdowany w subobszarach policyjnych. Broń rzadka.
Maplestrike (STB) - karabin szturmowy. Używa magazynków NATO, NATO Drum oraz NATO Tracer, które mieszczą kolejno 30, 100 oraz 20 pocisków i ładowane są amunicją militarną oraz amunicją Tracer. Najlepszy dostępny karabin szturmowy. Choć jego tanim i dobrym zamiennikiem jest Zubeknakov, Maplestrike dzięki swojej wielofunkcyjności może posłużyć nam równie dobrze jako karabin snajperski. Znajdowany w obszarach militarnych. Broń niepospolita.
Karabiny snajperskie:
Timberwolf (ST) - karabin snajperski. Używa magazynków Lapua oraz Lapua Tracer, które mieszczą kolejno 8 oraz 6 pocisków i ładowane są amunicją militarną oraz amunicją Tracer. Dzięki swoim zabójczym strzałom, Timberwolf to wspaniała broń, jeżeli masz zamiar być snajperem. Znajdowany w obszarach militarnych. Broń bardzo rzadka.
Modyfikacje do broni palnej
Coś tu jest nie tak... Mam broń, ale wygląda tak jakoś... nudno. I właśnie po to w grze mamy modyfikacje. Modyfikacje to dzielące się na 3 grupy przyrządy, które pozwalają nam przystosować broń do swego stylu gry.

Jak wspomniałem, modyfikacje dzielą się na 3 grupy:
Celowniki - pozwalają na dalsze oraz dokładniejsze celowanie.
Planar Track Rail - podstawowy przyrząd celowniczy, który znajduje się na karabinie szturmowym Zubeknakov. Ze względu na to, że jest podstawowym przyrządem celowniczym oraz dlatego, że nie jest on dokładny, nie zaleca się go używać na dłuższą metę.
Dual Point Rail - podstawowy przyrząd celowniczy, który znajduje się na karabinie Outfield. Ze względu na to, że jest podstawowym przyrządem celowniczym oraz dlatego, że nie jest on dokładny, nie zaleca się go używać na dłuższą metę.
Half Circle Rail - podstawowy przyrząd celowniczy karabinu Mosen. Ze względu na to, że jest podstawowym przyrządem celowniczym oraz dlatego, że nie jest on dokładny, nie zaleca się go używać na dłuższą metę.
Full Circle Rail - podstawowy celownik, który znaleźć możemy na strzelbie Novuh. Ze względu na to, że jest on podstawowym przyrządem celowniczym oraz dlatego, że nie jest on dokładny, nie zaleca się go używać na dłuższą metę.
Dual Component Rail - podstawowy przyrząd celowniczy karabinu szturmowego Maplestrike. Ze względu na to, że jest podstawowym przyrządem celowniczym oraz dlatego, że nie jest on dokładny, nie zaleca się go używać na dłuższą metę.
Point Circle Sight - podstawowy przyrząd celowniczy pistoletu maszynowego Uzy. Ze względu na to, że jest podstawowym przyrządem celowniczym oraz dlatego, że nie jest on dokładny, nie zaleca się go używać na dłuższą metę.
Zoomomatic - jedyny celownik, który można tylko scraftować. Do tego wymagane są Binoculars oraz Duct Tape w ilości 2. Choć ma on niezłe przybliżenie, jest on strasznie niecelny, dlatego zaleca się używać go tylko w wypadkach wyjątkowych.
6x Zoom Scope - celownik z sześciokrotnym przybliżeniem. Podstawowy celownik Crossbow. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek pospolity.
7x Zoom Scope - celownik z siedmiokrotnym przybliżeniem. Podstawowy celownik karabinu snajperskiego Matamorez. Do znalezienia w obszarach cywilnych i militarnych. Dodatek rzadki.
12x Zoom Scope - celownik z dwunastokrotnym przybliżeniem. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek rzadki.
20x Zoom Scope - celownik z dwudziestokrotnym przybliżeniem. Podstawowy celownik karabinu snajperskiego Timberwolf.
Red Dot Sight - w tym potoku celowników z dużym przybliżeniem musiał znaleźć się taki, który pomoże nam w bliskich starciach. Choć nie zapewnia nam on dużego przybliżenia, na samym środku posiada czerwoną kropkę, która pozwala nam dokładnie wycelować w obiekt będący niedaleko. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek niepospolity.
Holographic Sight - kolejny z tych celowników, które najlepiej nadają się na ostrzał z bliskiego dystansu. Jest on bardzo podobny do Red Dot Sight, jednak wokół kropki mamy dodatkowe kółko. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek niepospolity.
Taktyczne - różne dodatki takie jak latarka czy bagnet.
Angled Grip - kiedy jest zamontowany, ogranicza rozrzut pocisków. Przydatne, jednak najlepszym wyborem tego typu dodatków jest Vertical Grip czy Bipod. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek rzadki.
Vertical Grip - podobnie jak Angled Grip zwiększa celność broni, redukując odrzut.. Z tego względu Vertical Grip wydaje się wyborem lepszym. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek niepospolity.
Bipod - coś dla snajperów. Ten dodatek znacząco ogranicza odrzut i rozrzut, jednak nie ma nic za darmo. Właściwość tę zyskuje dopiero wtedy, kiedy gracz jest w pozycji leżącej. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek rzadki.
Bayonet - nie ma co dużo mówić, standardowy bagnet. Pozwala on nam pozbyć się przeciwników którzy zbytnio się zbliżyli bez potrzeby wyciągania broni do walki wręcz. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Dodatek cholernie rzadki.
Tactical Laser - kolejny dodatek, o którym nie trzeba dużo mówić. Laser pomaga nam w celowaniu, jednak w nocy może zdradzić naszą pozycje. Do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek bardzo rzadki.
Tactical Light - jedyny dodatek taktyczny, który można wytworzyć samemu. Do tego potrzebuje on połączenia Handlamp z 2 sztukami Duct Tape. Również do znalezienia w obszarach militarnych. Dodatek rzadki.
Modyfikacje lufy - różnorakie narzędzia takie jak np. tłumiki.
Muffler - improwizowany tłumik, a zarazem jedyna modyfikacja lufy, która stworzona może być przez gracza. By ją stworzyć, potrzebujemy połączyć 2 sztuki Canned Cola z 2 sztukami Can przy ognisku. W małym stopniu ogranicza hałas.
Suppressor - tłumik. Podstawowe narzędzie cichego zabójcy. W dużym stopniu ogranicza jakikolwiek dźwięk wydawany przy oddaniu strzału z jakiejkolwiek kompatybilnej broni. Do znalezienia w obszarach cywilnych oraz militarnych. Dodatek rzadki.
Flash Hider - kolejny tłumik, jednak tym razem tłumik ognia. Nie ogranicza on hałasu, jednak sprawia on, że wystrzał jest niemal niewidoczny, co utrudni wrogowi zlokalizowanie miejsca, z którego padł strzał. Do znalezienia w obszarach cywilnych oraz militarnych.
Przedmioty rzucane
W grze zaraz obok tradycyjnych broni mamy także przedmioty rzucane. Choć nie wszystkie z nich są zaliczane jako broń, warto o nich wspomnieć.

Frag Grenade - typowy granat. Niejednokrotnie pomoże nam, gdy niechcący sprowokowaliśmy wszystkie zombie w pobliżu. Do znalezienia w obszarach militarnych oraz okazyjnie cywilnych. Przedmiot niepospolity. Można go także wytworzyć. Do tego potrzeba 3 sztuk Nails oraz 1 sztukę Raw Explosives.
Smoke Grenade - granat dymny. Pomoże on nam bardziej na serwerach multiplayer, gdyż nie działa on na zombie. Do znalezienia w obszarach cywilnych oraz militarnych. Przedmiot rzadki.
Road Flare - flara bardzo przydatna w trybie singleplayer jak i multiplayer. Może ona przyciągnąć uwagę zombie, tym samym ściągając ją z ciebie. Może być także użyta by wskazać swoją lokalizację innym graczom. Do znalezienia w obszarach cywilnych oraz militarnych. Przedmiot niepospolity.
Chemlight - do znalezienia w kolorach: czerwonym, żółtym, zielonym, niebieskim, pomarańczowym oraz fioletowym. Po rzuceniu emituje światło. Tak samo jak flara, może przyciągnąć uwagę zombie. Do znalezienia w obszarach cywilnych oraz militarnych. Przedmiot niepospolity.
Hełmy
W grze jest pełno nakryć głowy - funkcyjnych i ozdobnych. Ta sekcja opisze te funkcyjne czyli te które powinniśmy nosić

Obok nazw podaję % obrony przed strzałami w głowę - czyli tymi zadanymi przez innych graczy. Dodatkowo wpisuję N jeśli hełm ma jakieś właściwości wizyjne

Civilian NVG (0% N) - czyli cywilny noktowizor. Zmienia kolor wizji na zielony co pomaga w orientacji nocą. Kolekcja stworzona przez Sama Fishera. Do znalezienia w obszarach militarnych (o ironio). Hełm rzadki.
Fire Helmet (5%) - to taki hełm przymierzaliście jak robiliście sobie zdjęcia ze strażakami. Do znalezienia w subobszarach remizach. Hełm pospolity.
Costruction Helmet (5%) - kask wymagany przez BHP ale wiadomo "czego majster nie widzi to go nie zaboli" dlatego też pełno ich jest na placach budowy - nikt ich nie nakładał. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Hełm pospolity.
Miner Helmet (5% N) - najpewniej pierwszy "noktowizor" jaki znajdziemy. Daje światło identyczne jakie daje Handlamp ale pozostawia nam ręce wolne. Niestety światło przyciąga zombie. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Hełm niepospolity/rzadki.
Desert Helmet (20%) - najlepsza ochrona połączona z najgorszym kamuflażem. Tak jak reszta kamuflażu pustynnego - na obecnym etapie gry nie ma sensu go kompletować ze względu na brak pustyń. Do znalezienia w obszarach militarnych. Hełm rzadki.
Forest Helmet (20%) - ładniejszy brat powyższego hełmu. Swietna obrona poczas kampienia w krzakach. Do znalezienia w obszarach militarnych. Hełm rzadki.
Military NVG (20% N) - ulepszony noktowizor który dodaje nam obronę przez headshotami i zmienia kolor wizji na biały. Świetny podczas nocnych manewrów. Do znalezienia w obszarach militarnych (o ironio). Hełm rzadki.
Pancerze
To co (zazwyczaj) chroni nasze życie. Pancerze absrobują pewien % obrażen od broni palnych lub białych które otrzymujemy. Po za tym - pomagają w kamuflowaniu się.

Przy nazwach podaję % obrażeń które wchłania pancerz.

Magic Cloak - jeden z dwóch najgorszych pancerzy w grze. Powiedziałbym że wręcz pomaga umrzeć - bardzo rzuca się w oczy innym graczom. Najlepiej omijać. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pancerz niepospolity.
Poncho - a to drugi najgorszy pancerz. Ale chociaż jakoś wygląda. Świetnie sprawdza się wraz z kuszą jeśli zamierzamy wcielić się w gościa, który ową kuszę podpisał. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pancerz niepospolity.
Police Armor (10%) - jeden z dwóch najpopularniejszych pancerzy ze względu na kolor. Ten akurat jest czarny więc gracze używają go aby kamuflować się w nocy. Do znalezienia w subobszarach policyjnych. Pancerz rzadki.
Civilian armor (15%) - najlepszy pancerz do zdobycia bez odwiedzania obszarów militarnych. Używany do kamuflowanai się w piekle ze względu na kolor. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pancerz rzadki.
Desert Armor (20%) - jeden z dwóch najlepszych pancerzy w grze, przegrywa z Forest Armor tylko ze względu na kolor - w grze jedyne pustynie to plaże. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pancerz rzadki.
Forest Armor (20%) - jednocześnie drugi najlepszy i najpopularniejszy pancerz w grze. Stworzony do chowania się w lasach i zapewnia świetną ochronę. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pancerz rzadki.
Ubrania
Będzie to sekcja uboższa w opisy ze względu na to że ubrań jest od choroby a z większości nie ma żadnego pożytku i po prostu nie ma co o nich napisać.

Ubrania każdy mieć powinien coby w stroju Adama nie latać po mapie. Jest kilka ubrań dających korzyści ale większość po prostu wygląda. Dla ułatwienia podaje jedną nazwe a wnawiasie jakie przedmioty się na nią składają. B oznacza koszulę, L oznacza spodnie a H oznacza nakrycie głowy.

Te ubrania można znaleźć w:
Obszarze cywilnym:
Sailor (BLH) - nakryciem głowy jest Dixie Hat. Strój niepospolity.
Chef (BLH) - strój niepospolity.
Boring (BL) - strój niepospolity.
Lumberjack (BL) - outfit typowego kanadyjskiego drwala. Koszulą jest Plaid Shirt. Strój niepospolity.
Grocer (BL) - strój niepospolity.
Ushanka (H) - czapka rzadka.
Koszule - Pink Shirt i Blue Sweatervest są pospolite. Orange Hoodie jest niepospolity.
Spodnie - Khaki/Brown/Grey Pants są pospolite.
Obszarze militarnym:
Ninja (BLH) - zawsze znajdujemy cały set (3 części razem). Czarny strój idealnie sprawdzający się do kamuflazu w nocy.
Ghillie (BLH) - zawsze znajdujemy cały set (3 części razem). Leśna wersja stroju Ninja, świetna do kamuflażu w lesie ze wgledu na jednolitą barwe.
Army Fatigues (BL) - jeden z dwóch strojów który zapewnia nam obronę. Występuje w wersji Forest i Desert. Każda część zapewnia nam 5% obrony (kumuluje się z pancerzami). Strój pospolity.
Beret (H) - Rzadki kawałek moheru.
na farmach
Jumper (BLH) - nakrycie głowy to Farmer Hat. Strój pospolity.
Subobszarach:
policyjnych
RCMP Uniform (BLH) - warto wspomnieć że nakrycie głowy tego stroju to Stetson. Strój rzadki.
Police unifrom (BLH) - strój niepospolity.
strażackich
Fireperson (BLH) - występuje w kolorze czarnym lub zółtym. Strój niepospolity.
konstrukcyjnych
Construction(BLH) - spodnie to Work Jeans. Strój pospolity.
mechanicznych
Aktualnie nic tam nie znajdziemy.
farmaceutycznych
Doctor (BL) - niektórzy mówią że strój zwiększa odporność na zatrucie. Fake jak stąd do Tokio. Strój spospolity.
Dodatkowo istnieje 6 "ciuszków" których zdobyć się nie da poprzez znalezienie:
Animal (BL) - strój który musimy wytworzyć ze skóry zabitych zwierząt. Warty uwagi ze względu na obronę którą zapewnia - każda część po 2.5%.
Shades (H) - otrzymujemy za kupno ulepszenia konta do statusu Gold.*
Fancy Suit (BL) - otrzymujemy za kupno ulepszenia konta do statusu Gold.*
White Hat (H) - otrzymał ją użytkownik OWN3D za pomoc w znalezieniu błędu. Możemy ją zdobyć poprzez zabicie kogoś kto ją ma lub (częściej spotykana opcja) użycie cheatu.

*w najbliższym czasie sprawdzimy czy gracze bez konta Gold mogą to nosić.

Plecaki
Bez plecaka nasza postać ma tylko 4 sloty i 5kg udźwigu. To zbyt mało dla tak ambitnego gracza jak Ty! Musisz mieć więcej! Trzeba więc poszukać plecaka, nałożyc go i wyruszyć na łowy!

Przy nazwie podaję X/Ykg gdzie X to liczba slotów a Y to udźwig w kg. Dodatkowo wpisuję V jeśli plecak dodaje 5 slot szybkiego wyboru.

Napsack (4/7.5kg) - najgorszy plecak jaki jest. Z drugiej strony lepszy taki niż żaden. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Plecak pospolity.
Schoolbag (8/10kg) - połowa wakacji a ten oto twór przypomina nam o szkole. Całe szczęście że jest na tyle słaby że nie musimy go nosić. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Plecak niepospolity.
Animal Pack (10/10kg V) - oglądaliście Bambiego? Więc teraz wiecie dlaczego myśliwy zastrzelił jego mame. On chciał TEN plecak! Do znalezienia w lesie, kica wśród drzew. Plecak do craftu, nie do znalezienia.
Travel Pack (12/12.5kg) - najlepszy plecak który można znaleźć bez ryzyka spotkania martwych żołnierzy. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Plecak pospolity.
Coyote Pack (16/15kg) - najsłabszy z plecaków wojskowych, używany do pustynnego kamuflażu. Do znalezienia w obszarach wojskowych i rzadko w cywilnych. Plecak niepospolity.
Alice Pack (16/20kg V) - jeden z dwóch najlepszych plecaków. Ten ma mniej slotów ale większy udźwig. Popularny ze względu na kolor - używany do nocnego kamuflażu. Do znalezienia w obszarach militarnych. Plecak rzadki.
Rucksack (25/17.5kg V) - a to drugi najlepszy plecak. Ten ma akurat więcej slotów ale mniejszy udźwig. Dodatkowo używany podczas kamuflażu leśnego. Do znalezienia w obszarach militarnych. Plecak rzadki.
Jedzenie
Karabin na plecach, maczeta w kieszeni... Cholera, głodny jestem. Dokładnie, w świecie Unturned nie przeżyjemy bez jedzenia.

Liczba X% przy nazwie oznacza ile głodu gasi dany przedmiot spożywczy. Jeśli dodatkowo przy % znajduje się +Y% oznacza to ile pragnienia może nam także zgasić. Trzecia liczba +Z% oznacza zakażenie, które otrzymujemy po zjedzeniu.

X%+Y%+Z%

Raw Venison (10%+0%+22%) - mięso, które zdobyć możemy zabijając jelonka, lub znaleźć w sklepie mięsnym. Lepszym pomysłem jest je najpierw ugotować.
Moldy Carrot (10%+0%+20%) - tej marchewki lepiej nie brać do ust. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Moldy Cabbage (10%+0%+20%) - zgniła kapusta. Serio chcesz wziąć to do ust? lepiej nie. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Moldy Potato (12%+0%+13%) - mniej zarażenia, więcej wartości spożywczej. Zgniły ziemniak nie jest najgorszym zgniłym produktem, jednak nadal jest parę lepszych. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Moldy Corn (12%+0%+10%) - kolejny zgniły produkt spożywczy. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Raw Bacon (8%+0%+7%) - zdobyć można jedynie zabijając świnię lub w sklepie mięsnym.
Moldy Tomato (10%+0%+5%) - Zgniły pomidorek. Zdecydowanie "najlepszy" zgniły przysmak. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Potato Chips (10%+0%+0%) - paczka czipsów. Cóż, więcej jest tam powietrza niż właściwego przysmaku... Ale nie narzekajmy. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Chocolate Bar (15%+0%+0%) - typowy batonik. Mniam. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Candy Bar (15%+0%+0%) - od Chocolate Bar różni się tylko nazwą i teksturą. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Granola Bar (15%+0%+0%) - ma pierwszy rzut oka nie różni się niczym od reszty batoników, jednak dodaje on 45% wytrzymałości. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pospolity produkt spożywczy.
Fresh Tomato (20%+0%+0%) - przedmiot, który możemy wyhodować używając nasion.
Fresh Cabbaage (20%+0%+0%) - świeża kapustka! Możemy ją wyhodować używając nasion.
Fresh Carrot (20%+0%+0%) - kolejny świeży produkt, który możemy jedynie wyhodować.
Fresh Corn (25%+0%+0%) - produkt spożywczy, który możemy jedynie wyhodować.
Fresh Potato (30%+0%+0%) - majlepszy produkt, który możemy wyhodować samemu.
Cooked Bacon (30%+0%+0%) - Raw Bacon po ugotowaniu. Bardzo dobry ze względu na małą wagę i dobry poziom gaszenia głodu.
Canned Tuna (30%+0%+0%) - zapuszkowany tuńczyk. Nie ma się co dziwić, że nadal zdatny do spożycia. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Niepospolity produkt spożywczy.
Canned Chili (30%+0%+0%) - zapuszkowane chili. Dobre to? Do znalezienia w obszarach
cywilnych. Niepospolity produkt spożywczy.
Canned Ham (30%+0%+0%) - kto nie kocha zapuszkowanego mięska? Ja nie... (a ja nienawidze ~Archix) Do znalezienia w obszarach cywilnych. Niepospolity produkt spożywczy.
Canned Pasta (30%+0%+0%) - kolejny już zapuszkowany przysmak. Tym razem makaron! Ciekawe... Do znalezienia w obszarach cywilnych. Niepospolity produkt spożywczy.
Canned Vegetables (30%+0%+0%) - warzywka w puszce. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Niepospolity produkt spożywczy.
Canned Soup (30%+20%+0%) - zdecydowanie najlepsze zapuszkowane jedzonko. Zupa zgasi także nasze pragnienie. Niepospolity produkt spożywczy.
Cooked Venison (35%+0%+0%) - Raw Venison po ugotowaniu. Jeszcze lepszy od bekonu.
Bran Cereal (40%+0%+0%) - płatki śniadaniowe. Niestety, mleko zgniło, musisz zjeść bez mleka. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Rzadki produkt spożywczy.
Canned Beans (50%+0%+0%) - najlepsze zapuszkowane jedzenie pod względem gaszonego głodu. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Niepospolity produkt spożywczy.
MRE (80%+80%+0%) - zdecydowanie najlepsze jedzenie. Gasi prawie cały głód jak i pragnienie. Do znalezienia w obszarach militarnych. Bardzo rzadki produkt spożywczy.
Jagody
Choć jagody to jedzenie, zdecydowałem się na poświęcenie im oddzielnej sekcji, dlatego, że mają one ciekawe właściwości. Znaleźć można je na całej mapie ukryte w krzakach. Są one przedmiotem pospolitym.
Kiedy mamy 2 sztuki tych samych jagód, możemy zmiażdżyć je za pomocą kamienia, by dawały inne właściwości.
X%+Y%+Z% oznaczają kolejno gaszony głód, pragnienie i dawane zarażenie. Litera H oznacza efekt halucynacji.
Dla zmiażdżonych jagód X%+Y% oznacza kolejno przywracane zdrowie oraz uleczane zarażenie.
Red Berries (10%+5%+30%) - nie poleca się jeść tych jagód, ponieważ są najbardziej trującymi.
Crushed Red Berries (10%+0%) - jak widać nawet najgorsze jagody po zmiażdżeniu dają dobre efekty.
Purple Berries (10%+5%+20% H) - 2 najgorsze jagody zaraz po czerwonych.
Crushed Purple Berries (10%+0%) - taki sam efekt jak zmiażdżone czerwone jagody.
Blue Berries (10%+5%+0% H) - niebieskie jagódki.
Crushed Blue Berries (20%+0%) - dobry specyfik leczniczy.
Pale Berries (10%+5%+0% H) - coś blade te jagódki... Cóż.
Crushed Pale Berries (20%+0%) - kolejny dobry specyfik leczniczy.
Green Berries (10%+5%+0%) - razem z różowymi, najlepsze niezmiażdżone jagody, ponieważ nie dają nam ani efektu zarażenia ani halucynacji.
Crushed Green Berries (20%+0%) - kolejny dobry specyfik leczniczy. Chyba się powtarzam.
Pink Berries (10%+5%+0%) - efekt dokładnie taki sam jak w przypadku jagód zielonych. Dodatkowo, przywracają wytrzymałość.
Crushed Pink Berries (5%+25%) - choć uleczają najmniej zdrowia ze wszystkich zmiażdżonych jagód, jako jedyne uleczają zarażenie.
Napoje
Napoje jak to zazwyczaj bywa - redukują nasze pragnienie. Niestety w grze nie ma jeszcze Sprite więc musimy sobie radzić innymi środkami.

Liczba % przy nazwie oznacza ile pragnienia gasi dany napój. Jeśli dodatkowo przy % znajduje się +X% oznacza to ile zakażenia dodaje nam dany napój.

Moldy Orange Juice (35%+30%) - z tego soku pomarańcze już dawno uciekły. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój pospolity.
Moldy Milk (35%+15%) - jawna dyskryminacja! Jak to - zsiadłe mleko zatruwa?! Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój pospolity.
Moldy Bottled Water (35%+10%) - Pijąc ten napój nigdy nie masz pewności że to co żyje w tej wodzie nie wypije Ciebie. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój pospolity.
Apple Juice Box (10%) - teoretyczne najgorszy napój ale z drugiej strony nie można się nim zatruć. Niestety słomki nie ma w zestawie. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój pospolity.
Canned Cola (15%) - kolejny napój który (o dziwo) nas nie ztruje ale picie go też nie wiele daje. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój pospolity.
Bottled Water (40%) - pierwszy porządny napój. Woda jak woda, za dużo o niej powiedzieć się nie da. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój niepospolity.
Milk (50%) - prosto od ssaka! Nie wiemy jakiego. Nie pytajcie. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój niepospolity.
Orange Juice (50%) - tych soków jest pełno ale nikt nie wie kto je cały czas dostarcza. Pijecie na własne ryzyko. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój rzadki..
Large Bottlet Water (60%) - więcej jeziora w większej butelce! Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój rzadki.
Energy drink (40%) - ciekawy napój. Gasi tylko 40% pragnienia ale dodatkowo przywraca 50% wytrzymałości (żółty pasek, zużywa się gdy biegamy sprintem, skaczemy i używamy potężnych ciosów). Do znalezienia w obszarach cywilnych. Napój niepospolity.
Canteen (25%) - najlepszy napój (?) w grze. Może nie przywraca za wiele pragnienia ale za to możemy ją napełniać przy każdym zbiorniku wodnym lub studni. Także ma nieskończoną ilość użyć Do znalezienia w obszarach militarnych i subobszarach konstrukcyjnych. Napój niepospolity
.
Leki
W świecie apokalipsy nie da się przeżyć bez leków. Wszystkie przedmioty wymienione niżej znaleźć można w obszarach cywilnych, dokładnie w subobszarach medycznych.

Przy nazwach znajdują się liczby. X oznacza procent uleczanych punktów zdrowia, a Y oznacza procent usuwanego zarażenia. B oznacza efekt zatrzymania krwawienia, L oznacza efekt uleczenia złamanej nogi.
X%+Y%(BL)
Rag - (5%+0%B) - najsłabszy środek leczniczy. Jest on jednak bardzo tani oraz powstrzymuje krwawienie, co sprawia, że jest najlepszym wyborem, by nosić go w dużych ilościach na serwerach multiplayer, gdzie często krwawimy. Pospolity środek leczniczy.
Bandage - (10%+0%B) - przedmiot taki sam jak Rag, jednak leczy 2x więcej punktów życia. Pospolity środek leczniczy.
Dressing - (20%+5%B) - najsilniejszy z przedmiotów bandażo-podobnych. Ulecza 2x więcej punktów życia od Bandage, dodatkowo niszczy trochę zarażenia. Niepospolity środek leczniczy.
Splint - (10%+0%L) - pozwala nam naprawić złamaną nogę. Dodatkowo ulecza małą ilość zdrowia. Niepospolity środek leczniczy.
Purification Tablets (0%+5%) - najsłabszy przedmiot uleczający zarażenie. Ze względu na jego dodatkową umiejętność zaleca się używać go tylko po to, by tworzyć możliwe do bezpiecznego wypicia napoje. Pospolity środek leczniczy.
Vitamins - (0%+15%) - ze względu na swoją częstość występowania są dobrym sposobem na pozbycie się zarażenia. Pospolity środek leczniczy.
Vaccine - (10%+50%) - najlepszy środek na zarażenie. Bardzo rzadki środek leczniczy.
Adrenaline (10%+0%) - jedyny środek leczniczy, który odnawia naszą wytrzymałość (50%). Niepospolity środek leczniczy.
Morphine - (10%+0%L) - działanie identyczne jak Splint. Niepospolity środek leczniczy.
Painkillers - (30%+0%) - tabletki przeciwbólowe. Jeden z lepszych środków przywracających zdrowie. Niepospolity środek leczniczy.
Antibiotics - (50%+30%) - ze względu na to, że nie są trudne do znalezienia, uznawane są za nalepszy środek leczniczy. Niepospolity środek leczniczy.
Medkit (50%+20% BL) - najlepszy środek leczniczy pod względem efektów. Jako jedyny posiada aż 4 różne efekty. Bardzo rzadki środek leczniczy.
Bloodbag - (100%+0%) - najlepszy środek leczniczy pod względem uleczanych punktów zdrowia. Odnawia on je kompletnie. Bardzo rzadki środek leczniczy.
Struktury
Czyli barykady i pułapki i innego rodzaju rzeczy do postawienia. Potężniejsze struktury musimy stworzyć sami (i tych tutaj opisanych nie będzie), te słabsze jednak możemy znaleźć.

Barykady
Sandbag - najgorsza (bo niska) barykada niewymagająca przerobionego podłoża. Z braku lepszej alternatywy nada się i to. Do znalezienia w obszarach militarnych. Barykada pospolita.
Wooden Shield - wyższa i większa barykada zrobiona z drewna. Niezbyt wytrzymała ale się nadaje. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Barykada niepospolita.
Metal Shield - najwytrzymalsza barykada. Stoi prosto, zapewnia dobrą ochroną i ma otwor służący do zaglądania "a kto to mnie próbuje zastrzelić". Do znalezienia w obszarach cywilnych. Barykada rzadka.
Pułapki
Caltrop - najsłabsza pułapka, ale i również najczęstsza. Tania obrona naszych ziemi. Niestety szybko się niszczy no i nie jest najwyższą z pułapek. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka pospolita.
Barbed Wire - nieco lepsza od poprzedniej ale wciąż taka sobie. Aczkolwiek nie można zaprzeczyć że dodaje uroku murom. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka niepospolita.
Wooden Spike Trap - cywilna wersja pierwszej z opisanych pułapek. Budzi większa grozę. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Pułapka niepospolita.
Electric Trap - dobra pułapka którą ciężko schować ze względu na iskry. Wymaga zasilania. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka rzadka.
Snare - jako jedyna pułapka potrafi złamać kość. Dobra w pvp gdy chcemy zablokować wąskie gardło lub spowolnić wroga który zamierza forsować mury. Ale za to bezużyteczna przeciwko zombie. Do znalezienia na farmach. Pułapka rzadka.
Raw Explosives - dynamit z zapalnikiem sekundowym. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka niepospolita.
Landmine - a to dynamit z zapalnikiem kontaktowym. Wystarczy nacisnąc nogą ten czerwony guziczek. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka rzadka.
Tripmine - kolejny dynamit - tym razem zapalnik zbliżeniowy. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka bardzo rzadka.
MOAB - jak macie niepotrzebny dom to to cacko Wam pomoże. Posiada zapalnik czasowy więc radzę uciekać od razu po podłożeniu. Do znalezienia w obszarach militarnych. Pułapka cholernie rzadka.
Inne struktury
Work Light - lampa którą możemy włączać i wyłączać. wymaga zasilania. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych i mechanicznych. Przedmiot niepospolity.
Generator - niektóre rzeczy wymagają prądu. To nam go da! Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych i mechanicznych. Przedmiot rzadki.
Wooden Ladder - drabina służąca do wspinania się lub schodzenia. Tak jakby ktoś nie wiedział. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych.Przedmiot niepospolity.
Wooden Door - drzwi służace do otwieranai i zamykania. Kolejny zawiły przedmiot. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych.Przedmiot niepospolity.
Sleeping Bag - służy do ustanawiania miejsca spawnu naszej postaci. Do znalezienia... wszędzie. Za to jest rzadki.
Cot - solidniejsze miejsce spoczynku ale nadal służy tylko do zmiany spawnu. . Do znalezienia w obszarach militarnych. Przedmiot rzadki.
Materiały
Materiały to przedmioty używane tylko do craftingu. Nie mają one żadnego zastosowania poza tworzeniem innych rzeczy. Zazwyczaj pomijane przez graczy ze względu na małą wartość.

Cloth - ot zwykły kawałek szmaty. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Materiał pospolity.
Stick - kijek, można znaleźć albo wyciąć z drzewa. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Materiał pospolity.
Board - a to są 4 kijki złączone razem. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Materiał pospolity.
Scrap Metal - świetny materiał z którego można zrobić innego metalowe materiały. i nie tylko! Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Materiał pospolity.
Rope - lina co by powiesić mokre pranie. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Materiał pospolity.
Wire - kawałek drutu, dobry do robienia fiszbin. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Materiał pospolity.
Nails - to wkłada się w Boltsy. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Materiał pospolity.
Bolts - w to wkłada się Nailsy. Do znalezienia w subobszarach konstrukcyjnych. Materiał pospolity.
Duct Tape - naprawi wszystko. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Materiał pospolity.
Can - zwykła puszka po... no nie po piwie. Do znalezienia głównie w obszarach cywilnych (aczkolwiek może być znaleziona wszędzie). Materiał niepospolity.
Auta
Każdy wóz jest szybszy od człowieka idącego piechotą. Niestety każdy z nich wymaga paliwa i używanie wozu raczej dyskwalifikuje skradanie sie. Mimo to auta są najlepszym (i jak narazie - jedynym) środkiem transportu w grze.

Przy nazwach samochodów pojawiają się: Xkm/h oznacza prędkość maksymalną, Y% oznacza wytrzymałość wozu*, Zfu (Fuel Units) oznacza pojemność baku, Vs (Seats) oznacza ilość miejsc, C oznacza posiadanie syreny (uruchamiamy Ctrl)

Car (46km/h 2000% 100fu 4s) - najzwyklejszy w świecie samochód osobowy. Nic go nie wyróżnia, taki przeciętniak. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Auto pospolite.
LCV (46km/h 2000% 100fu 4s) - pickup, statystyki prawie takie same co powyższy wóz. Różni sięcechą którą można uznać za wadę i zaletę - tylne siedzenia są odsłonięte. Daje to dobrą widoczność pasażerom ale odsłania ich na atak. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Auto pospolite.
Roadster (72km/h 2000% 100fu 2s) - osobiście uważam go za najlepszy wóz. niestety ma tylko 2 miejsca i mały bak. Ale jak śmiga. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Auto pospolite.
Van (46km/h 200fu 4s) - ani to szybkie, ani ładne. Tylko duże więc można się po nim wspinać. Do znalezienia w obszarach cywilnych. Auto pospolite.
Fire Truck (39m/h 200fu 2s C) - duży, wolny, rzucający się w oczy samochód. Przydaje się tylko do wchodzenia w trudno dostępne miejsca. Do znalezienia w subobszarach strażackich. Auto niespopolite.
Ambulance (54km/h 100fu 4s C) - dość ciekawy wóz jeśli nie mamy nic lepszego pod ręką - przyzwoita szybkość, sporo miejsc i można się po nim wspinać. Do znalezienia w subobszarach farmaceutycznych. Auto niespopolite.
Police Car (54km/h 2000% 100fu 4s C) - nieco szybszy i lepiej wyglądający od zwykłego auta. Do znalezienia w subobszarach policyjnych. Auto niespopolite.
Humvee (54km/h 200fu 4s) - wersja Lite APC. Świetny (o ile nie najlepszy) do długich wypraw. Duży bak, 4 miejsca, zapewnia dobrą ochronę i niezła szybkość. Tylko cofa się nim słabo. Do znalezienia w obszarach militarnych. Auto rzadkie.
APC (43km/h 250fu 5s) - to już nie samochód. To bunkier. Sprawny strzelec zabije góre 3 osoby. 2 które siedzą na końcu mogą tam siedzieć do u*****j śmierci... swojej lub wozu. Jest kuloodporny, wolny i potężny. Ma największy bak w grze. Poza pvp raczej nieprzydatny. Nie radzę go parkować w garażach o szerokości 1 foundation Do znalezienia w obszarach militarnych. Auto cholernie rzadkie.

Jeśli chodzi o wozy służb publicznych - szukajcie ich w subobszarach wewnątrz miast.

*aktualnie nie każdy wóz ma podaną wytrzymałość - dodamy ją gdy znajdziemy sposób na jej obliczenie
Koniec
Dziękujemy wam wszystkim, którzy tu dotarli, za przeczytanie naszego poradnika. Nie ważne, czy czytałeś cały, czy szukałeś jednej konkretnej sekcji, dziękujemy. Poradnik aktualizowany będzie cały czas wraz z grą.

Jeśli chcesz skopiować poradnik - zapytaj nas najpierw o zgodę (tylko na PW).

~ Archix & Cavi

Offline

 

#2 2014-10-29 19:58:20

 SomeRice

Użytkownik

Skąd: Las Katynski
Zarejestrowany: 2014-10-26
Posty: 43
Punktów :   

Re: Poradnik by Archix i Cavi.

Dobry poradnik, lecz wiadomo ze wlasne doswiadczenie najlepsze


http://www.gimpuj.info/gallery/95/83156_06_10_14_7_17_21_1.png

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.teamfortress2.pun.pl www.narutotest.pun.pl www.slownik.pun.pl www.pkmn-game.pun.pl www.duel.pun.pl